Szanowny Panie Psotniku, czyli jak się zwracać do różnych osób?

Pomysł na lekcję:

Dobra komunikacja z innymi jest bardzo ważna. Warto więc wiedzieć na jej temat jak najwięcej. Umieć zwracać się kulturalnie do innych to oczywiście podstawa; ale jak się porozumieć, gdy do dyspozycji ma się jedynie gesty, obrazy i dźwięki? Uczniowie będą mieli okazję to sprawdzić, podchodząc do różnych wyzwań na komunikacyjnej linii.

 

Zadania:

  1. Nadawca, odbiorca i komunikaty. 
  2. „Ustaw się na linii” - komunikaty formalne i nieformalne. 
  3. Komunikacja poprzez obraz. 
  4. Komunikacja poprzez dźwięki. 

Relacja: 

Komunikacja - temat, który dzieciaki opanowały perfekcyjnie. Doskonale wiedzą w jaki sposób zwracać się do dorosłych, a jak do innych dzieci. Bez problemu potrafią wytłumaczyć kim jest nadawca i odbiorca. Po części "teoretycznej" (mój mini-wykład i rozmowa kierowana) zaczęło się prawdziwe szaleństwo radości. Najpierw przebieganie po magicznej linii, potem rysowanie i kreatywne kalambury. I cały czas wybuchy śmiechu. Ale prawdziwą bombą była komunikacja dźwiękowa. Nie mogliśmy przestać chichotać. Generalnie mogę stwierdzić, że cały etap dotyczący komunikacji jest przez dzieciaki opanowany bardzo dobrze. Dodatkowo bardzo cieszy mnie to, że nie gaśnie zapał dzieciaków, ich pomysłowość i ciekawość, co będzie dalej. Dzięki temu sama czuję się bardzo zmotywowana do dalszej pracy i przygotowywania kolejnych zajęć. :-)