Szyfr emotikonów
Pomysł na lekcję:
Uczniowie wchodzą właśnie w świat krótkich wiadomości uzupełnianych uśmieszkami, smutnymi buźkami lub podniesionym kciukiem. W trakcie zajęć dowiedzą się, do czego służą emotikony i rysunki gestów oraz nauczą się je rozumieć i samodzielnie stosować.
Zadania:
1. Co wiemy o emocjach?
2. Wyrażanie emocji przez krótkie teksty i obrazki.
3. Wyrażanie emocji przez gesty.
4. Emocje w piśmie obrazkowym.
Relacja:
Dzisiejsze zajęcia okazały się bardzo bliskie doświadczeniom dzieci. Bardzo szybko odkryły, co kryje się za definicją "emotikony". Bez problemu wymieniły różne emocje, których doświadczamy w życiu codziennym, ale nie do wszystkich potrafiły dopasować odpowiednie "buźki". Długo zastanawiały się nad znaczeniem buźki ":-/". Ale w końcu każdy ze znaków graficznych otrzymał właściwy odpowiednik emocjonalny. Napisanie krótkich sms-ów z dodatkiem emotikonów nie sprawiło już żadnych problemów. Kolejne zadanie "Pantomima"spowodowało wybuchy śmiechu, ale również niesamowitą burzę mózgów. Pomysłów na interpretację odgrywanych scenek było mnóstwo. Podobnie było z pismem obrazkowym. Znowu wybuch kreatywności w rysowaniu treści i odgadywaniu jej znaczenia. Świetliki zdecydowanie znają znaczenie emotikonów, wiedzą, jak ich używać i nie nadużywać. A na koniec...zmiana naszego TV Psotka. Oj, śmiechy, chichoty i w końcu decyzja, w co ubrać i jak zmienić wygląd naszego Mega-przyjaciela. I oczekiwanie, co będzie dalej...