Superbohaterowie - nie tylko w sieci

Pomysł na lekcję:

Jacy są nasi bohaterowie z bajek, gier czy filmów, a jacy jesteśmy my? Czy potrafimy robić te same rzeczy i mamy podobne umiejętności? Uczniowie porównają świat fikcji ze światem rzeczywistym, odpowiadając m.in. na powyższe pytania, opisując siebie i swoich ulubionych bohaterów oraz tworząc nowe, nietuzinkowe postaci.
 

Zadania:

1.   Bohaterowie fikcyjni i ludzie z otoczenia - kogo podziwiam?

2.   Cechy moich bohaterów.

3.   Co potrafi mój bohater, a co potrafię ja sam.

4.   Siła wyobraźni.

5.   Wystawa bohaterów.
 

Relacja:

Dzieciaki jak zwykle z niecierpliwością przybiegły do świetlicy, wołając "Proszę pani, teraz Mega Misja!". Troszkę nadrabiamy zaległości, więc wróciliśmy dzisiaj do zadania dodatkowego z drugiego pomieszczenia. Na początku troszkę trudno było rozróżnić dwa światy: realny i fikcyjny. Dla świetlików postać grana przez aktora w filmie fabularnym często była realna, bo "przecież ten aktor żyje", "No wie pani, ona grała też w innym filmie, więc jest prawdziwa". Ale w końcu udało nam się dokładnie wyjaśnić wszystkie wątpliwości i dzieci rozróżniły postać filmową od aktora, który ją kreuje. Dalej poszło nam już jak z płatka. Doskonale podane zostały przykłady bohaterów fikcyjnych (np. Elza, Flash) i realnych (np. Robert Lewandowski, tata, mama). Trudności nie sprawiło nam również podanie cech (supermocy), jakie dani superbohaterowie posiadają. Dzieci z przyjemnością rysowały swoich bohaterów. Na zakończenie, po burzliwych obradach, udało nam się nadać tytuł naszej małej wystawie. Ponieważ było 13 uczestników i u każdego odnaleźliśmy jakieś wspaniałe cechy i umiejętności, zatem nasza wystawa otrzymała tytuł "Super Trzynastka".