Projekt Jak zostałem poetą
Znajdujemy się w Ustroniu Morskim, jest 17 marca bieżącego roku, na lekcji języka angielskiego po raz pierwszy pada słowo limeryk. W ten sposób wszystko się zaczęło.
Książka liczy sobie trzydzieści pięć stron. Trzydzieści pięć wierszy, tłumaczeń i ilustracji wykonanych przez trzydziestu pięciu ambitnych i uzdolnionych młodych artystów ze Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Ustroniu Morskim. Artystów o kliku twarzach, bowiem w ramach zadania, przed którym stanęli, przyszło im wcielić się w role poetów, tłumaczy, ilustratorów i projektantów graficznych. Efektem kilku ostatnich miesięcy ich pracy jest dwujęzyczna książka „Jak zostałem poetą”, powstała w ramach projektu interdyscyplinarnego o tej samej nazwie. Projekt ten łączył ze sobą cztery przedmioty: język angielski, język polski, plastykę oraz informatykę.
Uczniowie klas czwartych w ramach lekcji języka angielskiego napisali krótkie, zabawne wierszyki, które następnie musieli przetłumaczyć. Było to nie lada wyzwanie związane z poszukiwaniem odpowiednich synonimów, rymów, a czasami inspiracji. Poznali wyzwania, przed którymi stają nie tylko pisarze, ale i zawodowi tłumacze.
Po ciężkiej pracy przyszła pora na… ciężką pracę. Na lekcjach plastyki starali się odzwierciedlić to, co napisali, za pomocą rysunków. Każdy z uczniów przygotował ilustrację do swojego wierszyka, dzięki czemu ich książka zaczęła nabierać nie tylko treści, ale i kolorów.
Później rozpoczęła się walka z edytorami tekstów, myszkami skanującymi i programem graficznym. Za pomocą tych narzędzi przygotowali własne strony, które zostały wklejone bezpośrednio do książki, a gotowy projekt trafił do druku. Dzięki temu 29 maja 2024 r. na Festynie Rodzinnym mieli szansę zaprezentować rodzicom, kolegom i nauczycielom owoc swojej ciężkiej pracy – dwujęzyczną książkę. Trafiła ona w ręce nie tylko samych autorów, ale i szkoły, od tamtej pory dumnie zdobiąc jedną z półek naszej biblioteki, w której na lata pozostanie nie tylko w formie pamiątki, ale także inspiracji dla kolejnych pokoleń.
Uczniom zaangażowanym w realizację projektu bardzo dziękujemy za ich zapał, pomysłowość i dostrzeżenie tego, że nauka również może być zabawą. Pękamy z dumy!