Psotnik w telewizji

Pomysł na lekcję:
Jakie są podstawowe funkcje komunikatów medialnych? Oczywiście informacyjna i rozrywkowa. Dzieci dowiedzą się o nich więcej, korzystając z przykładu jednego medium - telewizji, a dokładnie programów telewizyjnych, w których sami wystąpią. Zagrają też w krótką grę, która pozwoli im sprawdzić, czy nie gubią się w gąszczu telewizyjnych propozycji. 

Zadania: 

  1. Funkcja informacyjna i rozrywkowa telewizji. 
  2. “Wiadomości i talent show” - odgrywamy scenki. 
  3. Cechy programów rozrywkowych i informacyjnych. 
  4. Gatunki programów telewizyjnych a kategorie mediów. 

Relacja: 

Zajęcia przebiegły sprawnie i jak zwykle zaciekawiły uczestników. Kolejny raz zaskoczyła mnie olbrzymia wiedza dzieciaków. Doskonale rozróżniają media informacyjne od rozrywkowych, prawidłowo podporządkowują konkretne zdania do właściwej kategorii, potrafią określić cechy programów informacyjnych i rozrywkowych. Mnóstwo radości przyniosło odgrywanie "odwróconych" scenek telewizyjnych oraz gra "Grupowanie programów". Przy tej ostatniej nie zabrakło różnych emocji podczas przyznawania i podliczania punktów. Śmiało mogę stwierdzić, że dzieciaki posiadały wcześniej bardzo dużą wiedzę w poruszanym temacie, a efektem zajęć było jej poszerzenie i utrwalenie.